Recette galette des rois Tortell de Reis per al massapà
Ingredients:
Per al briox / pour la brioche
Preparació/préparation
Per fer la massa mare, pasteu en un bol la farina fluixa, el llevat i l'aigua.
A continuació, poseu en un altre bol la mantega, el sucre, la sal, la vainillina, la canyella en pols i el suc de llimona, i pasteu-ho bé. Quan tingueu una massa ben homogènia, aneu-hi afegint els ous un a un, l'aiguanaf, l'anís, la massa mare i la farina de força, i barregeu-ho bé fins a aconseguir una barreja ben compacta. Per fer el massapà, poseu en un bol el sucre llustre, la pols d'ametlla i una mica de massa mare i remeneu-ho. Incoporeu-hi la fava i la sorpresa i estireu el massapà fins que quedi com un cordill gruixut. Tot seguit, estireu la massa del briox, poseu-hi el cordill de massapà a sobre i emboliqueu-lo amb la massa, de manera que us quedi un cordill farcit de massapà. Després, ajunteu una punta de la massa farcida amb l'altra i doneu-li forma de tortell. Poseu el tortell sobre la safata de forn, ruixeu-lo amb l'ajuda d'un esprai amb l'anís i tireu-hi sucre i col·loqueu-hi la fruita confitada per sobre. Torneu a ruixar el tortell amb una mica d'anís i una mica d'aigua per evitar que s'assequi, i deixeu-lo coure al forn a 170 graus durant 15 o 20 minuts.
Pour faire la masse mère, pétrissez dans un bol la farine fluide, le levain et l'eau.
Ensuite, mettez dans un autre bol le beurre, le sucre, le sel, la vanille, la cannelle en poudre et le jus de citron, et pétrissez bien. Quand vous obtenez une pate bien homogène, ajoutez-y les œufs un à un, l'eau de fleurs d'oranger, l'anis, la masse mère et la farine de force, et mêlez bien jusqu'à obtenir une pâte bien compacte.
Pour faire le massepain, mettez dans un bol le sucre glace, la poudre d'amande et un peu de trop de masse mère et remuez.
Incorporez la fève et la fève surprise, étirez le massepain jusqu'à ce qu'il devienne comme une ficelle épaisse. Tout de suite après, étirez la pate de là brioche mettez-y la ficelle de massepain et enveloppez-la avec la pâte, de sorte qu'il vous reste une ficelle remplie de massepain.
Roulez la pâte remplie de pate d’amande avec l'autre et donnez-lui la forme de la couronne.
Mettez celle-ci dans le four, aspergez-la avec l'aide d'un spray avec l'anis et mettez y du sucre, placez-y les fruits confits par-dessus. Vous aspergez à nouveau la couronne avec un peu d'anis et un peu d'eau |pour éviter qu’elle se sèche, cuire au four à 170 degrés pendant 15 ou 20 minutes.
annie 04/01/2010 15:15
book catalogne 04/01/2010 16:33